Heurlinarna – En släktkrönika

14. Kalle och Adia

När jag började skriva om Kalle så visste jag inget.
Bara gåtor.

Hur kunde Gerda och Kalle gå från ett mycket enkelt och slitsamt liv till en stor fin lägenhet på Spoletorp?

Hur kunde Kalle bli lite av ”en pamp” i Lund?

Vad var Trebec för något?

Jag visste att de, även i Lund, hade problem med ekonomin, men ändå.
13 barn! Trots ständiga barnfödslar orkade de flytta runt och hela tiden söka efter ett bättre liv.
Jag blir alldeles matt bara jag tänker på det.

Gerda och Kalle var speciella. Begåvade, orädda, framåtblickande, generösa, varma och fullständigt fantastiska!

Frågorna ovan har blivit besvarade.

Nu återstår bara en fråga; vem var Lydia?
Jag hade hört om Lydia. Jag visste inte ens att Lydia var Adia! Illa.

Nu ska vi lära känna den underbara Adia!

Fotot är taget vid ett tillfälle när Kalle och Adia besökte Kalles syster Ingrid, en samlande gestalt vid denna tid.

Dags för berättelsen om Kalle och Adia. En berättelse som berör.

  <<< Tillbaka     Innehåll      Framåt >>>

 

Single Post Navigation

3 thoughts on “14. Kalle och Adia

  1. Frida Fridh on said:

    Fin bild!
    /Frida

  2. Frida Fridh on said:

    Läser detta idag, 28 januari 2012, då Karl har namnsdag – grattis Kalle!
    /Frida

Kommentera

